Dnešní vysoce výkonné vznětové motory s nízkými emisemi kladou výrazně vyšší nároky na kvalitu motorových olejů. Konstrukce motorů s menšími tolerancemi snižuje spotřebu oleje, což však znamená, že při méně častém doplňování oleje se motorům dostává méně čerstvého oleje, nahrazujícího provozem spotřebované přísady. Pístní kroužky jsou umístěny na pístech výše, a olejový film na stěnách válce se tak dostává blíže spalovacímu prostoru, kde je vystaven zvýšenému tepelnému namáhání. Vysoké tlaky vstřikovacích čerpadel a pozdní vznět pomáhají snižovat množství výfukových emisí, zároveň však zvyšují provozní teploty motorů a tvorbu sazí. Mobil Delvac MX Extra 10W-40 je složen z vysoce jakostních základových olejů a skvěle vyváženého systému přísad tak, aby poskytoval optimální výkon jak u moderních vznětových a zážehových motorů, tak u motorů starší konstrukce.
Mobil Delvac MX Extra 10W-40 splňuje nebo převyšuje požadavky následujících průmyslových norem: |
|
ACEA E7/E5/E3/B4/B3/A2 |
|
API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ |
|
Renault RLD / RLD-2 |
|
Cummins CES 20078/7/6/2/1 |
|
Mobil Delvac MX Extra 10W-40 má následující schválení výrobců: |
|
Daimler Chrysler MB 228.3/235.28 |
|
Mack EO-M Plus |
|
Volvo VDS-2/VDS-3 |
|
MAN M3275 |
|
MTU Type 1 (Open crankcase only – 500 hr ODI) |
|
Detroit Diesel 7SE 270 (4 stroke cycle) |