ACEA C1 (10)

Popis

ACEA C1 – Vysoce výkonný motorový olej s nižším obsahem popela, kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskozní oleje se sníženým obsahem SAPS ( Sulfated Ash Phosphorus Sulfur – sulfátový popel, síra, fosfor ) a HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.

ACEA C1 oleje jsou typicky o nízkém HTHS (3.5cP) SAE 5W-30 založené na API Group III base oils. Hlavní fyzikální a chemické požadavky pro ACEA C1 viz níže:*

Požadavek Metoda jednotka měření Limit
HTHS viskozita CEC L-36-A-90 cP ≥ 2.9
Sulfátový popel ASTM D874 %wt ≤ 0.5
fosfor ASTM D5185 %wt ≤ 0.05
síra ASTM D5185 %wt ≤ 0.2
ztráta odpařením (odparnost) (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
Total Base Number -TBN ASTM D2896 mgKOH/g

*zdroj LUBRIZOL

Diagram relativní výkonnosti prezentovaný níže porovnává dle interpretace společnosti Lubrizol výkonnostní požadavky původní normy ACEA 2007 C1-07 versus současnou ACEA 2010 verzi. Jak je zde ukázáno, ACEA 2010 C1-10 reprezentuje posun v ochraně proti opotřebení, snížení kalů a zvýšení úspory paliva.

upozornění:
diagram relativní výkonnosti reprezentuje pouze interpretaci společnosti Lubrizol Corporation („Lubrizol“) různých požadavků a specifikací. Nelze jej považovat za přímé vyjádření těchto různorodých požadavků a specifikací a neměl by být používán jako náhrada za posouzení výkonnosti motorového oleje dle požadavků relevantního výrobce vozidla. Diagram prezentuje čtenáři vizualizaci některých parametrů které musí být posuzovány a vybalancovány při formulaci finálního produktu. Lubrizol neakceptuje žádnou odpovědnost za jakoukoli škodu nebo ztrátu která by se měla vztahovat k výše uvedenému zjednodušenému diagramu. Čtenářům je doporučeno konzultovat specifické požadavky a nároky vzhledem k mnoha dalším detailům ke splnění požadavků daných výrobcem vozidla. *

*zdroj Lubrizol